' Apa Saya Mahu Untuk Cenderahati Majlis Perkahwinan Saya'


Begitulah alkisahnya permulaan entri contest ini..
Yes, hari ni last day untuk join contest dari Ole-Ole Manis!
Nak tahu tentang syarat-syarat dan cara menyertai? Klik sini.
Sebelum kina mula menulis tentang Apa Yang Saya Mahu Untuk Majlis Perkahwinan Saya..
Adalah lebih afdal kalau kina cerita serba sedikit tentang penaja untuk contest ini iaitu Ole-Ole Manis (OOM).



OOM telah ditubuhkan somewhere in 2009 oleh Puan Nardea Awalludin. Honestly, hanya bakal pengantin yang tahu apa yang bakal pengantin mahu..Apa kaitan dengan OOM? Puan Nardea juga seorang bride blogger!
Now, she is a wifey of course.Yes, she is the owner of The Astana Perkahwinan (where she jot down her preps). No wonder produk-produknya begitu unik, up-to-date & kreatif bukan?
Got my point there?hehe..

Puan Nardea juga owner kepada kadkahwinstore. Boleh tengok ciptaan kad kahwin beliau di kadkahwinstore. Banyak betul kad yang cantik-cantik & yang penting fresh design.

Salah satu invitation card yang menarik perhatian kina adalah kad lace..sexy bukan?

Bermula dengan sekecil-kecil kotak sweet sekarang OOM ada apa sahaja doorgift yang boleh menepati kehendak si bride-to-be. Produk Ole-Ole Manis bukanlah setakat ole-ole untuk dibawa pulang tetamu tetapi pelbagai lagi produk lain, contohnya baju bercetak bertemakan wedding untuk kenangan ratu & raja sehari. Hiasan hantaran & bunga tangan juga OOM boleh sediakan untuk anda tau.

 Mari kita saksikan dan dengarkan pesanan dari penaja kita iaitu Ole-Ole Manis.

all credits to Ole-Ole Manis


Oleh kerana syarat penyertaan contest ini , peserta dikehendaki
Memilih 1 sahaja gambar, sedangkan terlalu banyak saya nak pilih..
Iye, orang tamak selalu untung kan? Haha..


APA YANG SAYA MAHU UNTUK CENDERAHATI MAJLIS PERKAHWINAN SAYA?

Saya Mahu Ini Untuk Cenderahati Majlis Perkahwinan Saya..

Salt/Pepper shaker

Kenapa saya pilih yang ini? Bukan yang lain..Kerana.....

1)  Unik dan saya sendiri tak pernah menerima doorgift sebegini dari majlis rakan-rakan dan saudara selama 24 tahun saya hidup.

2)  Istimewa kerana ianya untuk tetamu teristimewa yang sudi datang dari jauh semata-mata meraikan majlis resepsi saya.

3)  Dapat menjadi menantu kesayangan? haha..dont get me wrong..Tetamu special saya merangkap bakal mak mertua dan pak mertua. Cenderahati sebegini menampakkan saya suka dan pandai memasak?(haha)First impression haruslah tackle down mereka sebab saya bukan hanya berkahwin dengan bakal suami tetapi juga bakal keluarga.

4)  Sangat berguna. Setiap rumah semestinya ada garam di dapur untuk memasak, jadi saya percaya mereka akan menggunakan doorgift ini di dapur mereka bukan di tong sampah. 

5)  Kalau tak guna di dapur sekurang-kurangnya mereka akan buat perhiasan.  

6)  Comel lote. Siapa yang tak mengakui doorgift ini comel mesti something wrong dengan matanya.  Tergamak ke kita nak buang benda secomel ini? Kalau saya, Tak! 

7)  Tetamu akan mengingati pemberi doorgift ni adalah sepasang raja sehari iaitu kami kerana bentuknya sendiri dah melambangkan bride & groom kan.

8)  Walaupun saiznya kecil dan bukanlah diperbuat dari emas berlian tetapi nampak eksklusif bagi saya sebab adanya rhinestone seperti kad kahwin saya nanti. InsyaAllah.
Yang paling penting, tetamu saya pasti gembira jika mereka dapat 
cenderahati dari Ole-Ole Manis!

Berminat untuk menempah dan mengetahui doorgift dari OOM?
Hubungi Puan Nardea:
facebook: Oleole Manis
blog: http://oleolemanis.blogspot.com/
e-mail : oleolemanis@gmail.com
SMS @ Call : +6012-3447400


Akhir kata dari saya:


Join contest tanpa perlukan wang,
Mana-mana peserta boleh jadi the one,
Terima kasih sudi memberi peluang
Semoga Ole-Ole Manis Be Number One!

Wish me goodluck ya! ^_^

34 lovely comments:

Unknown on May 4, 2011 at 7:36 PM said...

Ya Allah, kina idea kita hampir sama.. tengah google bahan terus google bagi link kina ahhaha. lucu tul. gud luck kina. nora baru nak publish. all the besh dear :) love it !

Shakina Farhan on May 4, 2011 at 7:38 PM said...

hehe..yeke?
tq nora..goodluck jugak!hehe

Unknown on May 4, 2011 at 7:41 PM said...

goodluck kina.goodluck gak nora.suke iphone tu kina.hihi.

Unknown on May 4, 2011 at 7:47 PM said...

wah2..gudluck kina n nora:)

Shakina Farhan on May 4, 2011 at 7:48 PM said...

zimie: tq zimie..sebenarnya diri sendiri pun tak pernah sentuh iphone..haha..

Shakina Farhan on May 4, 2011 at 7:48 PM said...

tq dila cayang!

LEMONADE on May 4, 2011 at 7:51 PM said...

gudluck kina!

lovelyadibah on May 4, 2011 at 8:03 PM said...

Whoa!!hebat gler ah kina..mcm langit n bumi entry aku n ko..mesti menang ah!!aku yakin!haha

Shakina Farhan on May 4, 2011 at 8:33 PM said...

elis: tq! ;)

dba: haha..perlu la ko bandingkan langit & bumi..jap..ak xbce lg entry ko..terjah skg..!

puteriraifana on May 4, 2011 at 8:43 PM said...

haha. kina n nora dah masuk . baik lari sekrg..hehe. goodluck dear!! menang jangan lupa saya! plese plese! nak satu!!haha

Shakina Farhan on May 4, 2011 at 8:55 PM said...

put: haip..nakal betul tuan puteri ni..haha..tq! dirimu takkan dilupa..insyaAllah, ada rezeki ada la..;)..terharu tak?haha

puteriraifana on May 4, 2011 at 8:57 PM said...

hahahaha.sgt terharulah camniee. moga dimurahkan rezeki saya ..hehe....(~_^)

Shakina Farhan on May 4, 2011 at 9:16 PM said...

put: amiiiiin..jgn merajuk dah..hehe..

~ NANA ~ on May 4, 2011 at 9:20 PM said...

gud luck kina! wahhh mcm ada chance menang pulak la kali ni :P

M.O.S.A.F on May 4, 2011 at 9:27 PM said...

hehe,terbaek2...entry besh..part klakar nk takel mak mertua tu...haha hadoi..nway...gudluck...alles gut ;)

Shakina Farhan on May 4, 2011 at 9:41 PM said...

nana: tq nana..goodluck to u too!!

M.O.S.A.F: hehe..mak mertua kena takel..nanti jadi macam drama..huhu..tq dear..

Unknown on May 4, 2011 at 10:59 PM said...

kina cepuk put tu mengada !! laaaa hhehe ala put..nora biasa2 je.dah ubah tadi.. gud luck kina, put, dba, n semualah hik3 :)

Ms and Mr Red Ribbon on May 5, 2011 at 1:01 AM said...

waaa nak join gak kalau ada masa.... untuk resepsi kat pihak perempuan dah buat adah DIY door gift :( tapi kat kenduri pihak lelaki belum ada lagi!!! *semangat nak join*

Shakina Farhan on May 5, 2011 at 8:22 AM said...

nora: kina nak tlg cepuk pakai YM..haha..

miss red ribbon: olo..semalam datelinenye dear..

Adawiyah A.Halim on May 5, 2011 at 8:23 AM said...

semoga berjaya kina!!!

Bushra Tajuddin on May 5, 2011 at 8:29 AM said...

gud luck kina! :D

Shakina Farhan on May 5, 2011 at 8:32 AM said...

ada: tq dear! ;)

sis nyomel: tq sis! ;)

"cikkin" on May 5, 2011 at 8:45 AM said...

wow!! good luck kina..ahha..memang x terlawan laa kan ..pandai pikat ati mak mertue ni..hehe..=)

Anonymous said...

Gud luck kina.. Alamak, confirm kite x de hrpn nk menang ni...huhu

Shakina Farhan on May 5, 2011 at 9:13 AM said...

cikkin: thanks dear..148 hari untuk memikat ati mak mertua..cuaks..huhu

kasut pink:goodluck to u too dear..insyaAllah, semua ada harapan nak menang tu..

Unknown on May 5, 2011 at 9:36 AM said...

gud luck Kina & Pudin!!
Gud luck sume!

;)

ct cucubi on May 5, 2011 at 10:28 AM said...

gud lak! :)

Shakina Farhan on May 5, 2011 at 10:34 AM said...

fati: tq fati comel!

kak kerol: tq kak kerol cun!

Sue on May 6, 2011 at 12:36 PM said...

tahniah kina... :)

link sue.. http://switsue.blogspot.com/

Elya Roza on May 6, 2011 at 2:58 PM said...

kina!!comel lote....

Bake With Love on May 6, 2011 at 3:38 PM said...

congrats kina... best tuu :)

Ezal M. Isa on January 22, 2012 at 2:51 PM said...

Salam 2 all, sesiapa yang ingin menempah kad kahwin, dijemput ke laman web kami Dealova Wedding Cards. Ada pelbagai pilihan menarik untuk semua :)

Warren on February 5, 2012 at 3:32 PM said...

Cenderahati perkahwinan yang mempunyai khayalan ini boleh digunakan sebagai hiasan dewan resepsi bagi pihak pertunangan atau majlis perkahwinan anda.

Anonymous said...

Salam, kepada semua yang ingin mencari pelbagai door gift yang unik dan murah, sila layari laman web kami: http://www.lovely-romance.com/en_index.html ^^

 

Journey of Bride-To-Be | by: Shakina Farhan Designed by Alieff Artwork