I nak putus tunang sebab U tak kaya

En pudin sungguh emo bila mendengar perbualan antara DJ dan seorang awek ini..sabar ye..InsyaAllah, saya bukan pisau cukur..bukan juga pisau lipat..tetapi saya shakina..hoho..perlu ke?

Semoga ambil ikhtiar ya..Ya Allah, jauhkan la kami dari kufur nikmat..



Bila nak kahwin tengok harta..padah la jawabnya rumahtangga & masa depan..

Memang Islam ada menyenaraikan 4 perkara iaitu agama,harta,keturunan & paras rupa..harta yang dimaksudkan adalah harta untuk keperluan bukan kehendak..

Tengok harta tapi jangan la disebabkan si tunangnya belum berjaya & tak nampak masa depan terus putus tunang..ntah-ntah lelaki yang dikatakan hensem & kaya tu suami orang?atau banyak hutang?..Allah boleh tarik bila-bila masa je tau..duit boleh dicari..hati yang suci semurni TOP sukar dicari...huu..tiba..

Semoga cik perempuan itu insaf segera.

Source: http://www.youtube.com/user/kinkon86

5 lovely comments:

Nora a.k.a Aira on September 17, 2010 at 10:09 AM said...

nora pernah dengar ni. moga kita dijauhkan la kan =)

~ mizzAmy ~ on September 17, 2010 at 1:34 PM said...

sangat annoying lah perempuan nih. menyampah pulak.. hahahaha....

Gayahspears on September 17, 2010 at 2:11 PM said...

da dgr pon.. mmg cam sial..hahahah

Rusydi on September 18, 2010 at 11:06 AM said...

rileks r bawak lori..
takan mula2 dh kaya.
byk kisah jutawan mula dari bawah.

honey bedazzled on October 1, 2010 at 9:18 PM said...

tapi mmg tanpa duit susah nak teruskan kehidupan. percaya la... dengan duit boleh jadi satu masalah yang akan menjadi perkara besar.

 

Journey of Bride-To-Be | by: Shakina Farhan Designed by Alieff Artwork